מסע אל תום האלף

יוסף ברדנשווילי

 

ליברית: א. ב. יהושע לפי ספרו מסע אל תום האלףבכורה עולמית: האופרה הישראלית 21 במאי 2005 הצגת ראשונה בעונה זו: 3 בדצמבר, 2008

ההפקה המרהיבה שבה לבמה ובמרכזה סיפור נוקב המעמיד במבחן את המוכנות והנכונות שלנו כעם וכאומה לחיות בסובלנות עם בני עמנו. הרומן המרשים של א.ב. יהושע קם לתחייה על הבמה עם המוסיקה המהפנטת של יוסף ברדנשווילי.

תקציר העלילהאלבום תמונות הפקה



לקריאה נוספת:מסע אל תוך עצמנומרומן לאופרהמסעו של מלחיןהנשים של בן עטר


 תאריכים

ד' 3.12 (20:00), ו' 5.12 (13:00), ש' 6.12 (20:00), ב' 8.12 (20:00)

לקראת בכורה: ש' 29.11 (11:00)

סיורים מאחורי הקלעים: מוצ"ש 6.12 (19:00), ב' 8.12 (19:00)

שעה לפני כל אחד מהמופעים תתקיים הרצאה מקדימה באולם, הקהל מוזמן

חלק מהזמרים שהשתתפו במופע באותו ערב בלווי נציגים מצוותי האופרה משתתפים במפגש, המתקיים באכסדרת בית האופרה, ובו ניתנת לקהל ההזדמנות לשאול את הזמרים והצוותים ככל העולה על רוחו. המפגשים מתקיימים באווירה נינוחה ונמשכים בסביבות מחצית השעה וכל עוד לקהל יש שאלות לאמנים.

אופרה טוקבק מיד עם תום המופע:  ש' 6.12, ב' 8.12 לרכישת כרטיסים


ביקורת

"במה ותאורה עשויות להפליא. בימוי חכם ואפקטיבי. זמרה מצוינת וליווי תזמורתי עשיר ומסעיר... בסיכומו של דבר זו אחת מהצגות האופרה המרשימות ביותר שעלו על במת המשכן לאמנויות הבמה וכולה בפי זמרים ישראלים." (חגי חיטרון, הארץ)

"מסע של האופרה הישראלית למדרגה של מצוינות... אופרה דרמטית ומוסיקלית מדהימה." (אורה בינור, מעריב) יוסף ברדנשווילי כותב במיומנות רבה לתזמורת ולזמרים ומוסיף צבע מוסיקלי לחלק מהתמונות (לעתים הוא מעלה מחדש את הצלילים של המסורת היהודית של העבר) ובמקביל לא נבהל לכתוב מוסיקה שיכולה לרגש את המאזינים. מאורו מריאני, IL GIORNALE DELLA MUSICA

האופרה הישראלית הראתה בהופעה זו כי אמנות האופרה אינה אומנות מוזיאלית אלא אומנות חיה ותוססת בימינו... הקהל הריע ובצדק לכל הסולנים, התזמורת והמקהלה עשו עבודה מצויינת.ג'וזפה פניסי, Opera Clickזו הפקה חשובה מבחינה מוסיקלית ודרמטית גם יחד של אופרה העוסקת באומה עם מסורת ארוכת שנים. אשר פיש ניצח במצוינות על המוסיקה החובקת את החוויה המוסיקלית האירופאית לדורותיה. ההפקה היתה טובה מאוד כולל סצנות המחול והתפילה והביצוע של הסולנים והמקהלה היה מעולה. משחקי התאורה על התפאורה היו ראויים לציון והעצימו את הבימוי הדינאמי של עמרי ניצן.לורנצו טוצי, Il tempo