טורנדוט

ג'קומו פוצ'יני

ליברית: ג'וזפה אדמי ורנטו סימוניהצגת הבכורה: תיאטרון לה סקלה,25 באפריל 1926 הצגה ראשונה באופרה הישראלית: 25 במאי 2000, התיאטרון הרומי, קיסריההצגה ראשונה להפקה זו באופרה הישראלית: 7 במרס 2008

משך המופע: כשעתיים ו-50 דקות כולל שתי הפסקות

 נסיכת הקרח בעיר האסורה בבייג'ין שולחת את כל מחזריה לגרדום כיוון שהם אינם מסוגלים לענות על החידות שהיא חדה להם. כאשר נסיך מסתורי מצליח לענות על שלוש החידות, טורנדוט מסרבת להינשא לו, אבל בסופו של דבר לב הקרחון שלה נמס והאופרה האחרונה של פוצ'יני מסתיימת ב"הפי אנד". מסע אקזוטי למזרח הרחוק באחת האופרות האהובות בכל הזמנים עם האריה הנפלאה של הטנור "איש לא יישן" ועם סצנת ההתאבדות המרגשת עד דמעות של המשרתת ליו בהפקה ססגונית ומדהימה של השחקנית והבמאית הספרדייה הנודעת נוריה אספרט.

תקציר העלילהאלבום תמונות ההפקה

 


לקריאה נוספת

דברי הבימאיתמוסיקה סיניתטורנדוט או ליו?משחק שלוש החידותעל הנשיקה באופרה


 

תאריכיםו` 7.3 (13:00), ש' 8.3 (20:00), *א` 9.3 (20:00), ב` 10.3 (20:00), ה` 13.3 (20:00), ו` 14.3 (13:00), ש` 15.3 (20:00), א` 16.3 (20:00),ג` 18.3 (20:00), ד` 19.3 (20:00), ה' 20.3 (20:00), ו` 21.3 (13:00), ש` 22.3 (20:00)

לקראת בכורה: ש` 1.3 (11:00)

סיורים מאחורי הקלעים: ב`  ה` 13.3 (19:00), א` 16.3 (19:00), ד' 19.3 (19:00)* הצגת בכורה



ביקורת"בקול גדול... עוד לא הייתה בחיי המוסיקה שלנו בישראל הפקה אופראית ססגונית, מרהיבה וצבעונית שכזו. כבר ראיתי ושמעתי את כל ההפקות באופרה מאז ימי אדיס דה-פילפ ועד היום, אבל דבר כזה עוד לא נראה אצלנו. מהבמאית נוריה אספרט נשפכו על הבמה קילוגרמים של יצירתיות משגעת, פלוס גלונים של צבעים מופלאים, אך מעל לכל - הדגשת המתח היצרי והיצירתי בין הדמויות. "טורנדוט" זה היופי.""כשבימוי כזה, עם תאורה, תפאורה ותלבושות כאלה, פוגשים מוסיקה כזו וסולנים כאלה - זו התוצאה. ואתם עדיין בבית? לרוץ."(חנוך רון, ידיעות - אחרונות)" הפקה כזו לא נראתה עוד על במת האופרה הישראלית... ספקטקל מרשים, עיצוב חזותי מרהיב ומאות דמויות שגודשות את הבמה..."(אלייקים ירון, מעריב)"ספקטקל שממש לא כדאי להחמיץ"(אורה בימור, מעריב)

" לפני שמונה שנים העלתה האופרה הישראלית הפקה מרהיבה באמפיתיאטרון בקיסריה, שבגלל גודלה לא היה אפשר להעלות אותה שוב על במת המשכן לאמנויות הבמה. ההפקה החדשה מתחרה באותה הפקה, ולטעמי אף גוברת עליה בזכות השלמות, הגיוון והעושר של הבימוי ועיצובה הבימתי..."אספרט נהנתה במיוחד משיתוף פעולה יצירתי מרתק של מעצב התפאורה אצ'יו פריג'ריו, שבנה עבורה במה עשירה, גדולה, כזאת שכבר מזמן לא ראינו כאן כמוה, ונתנה למוסיקה ה"סינית" של פוצ'יני את הממדים והרקע המושלמים. כך גם עשרות התלבושות המרהיבות, רקומות זהב, כסף, אבנים יקרות, או הפשוטות ביותר של ההמונים, שעיצבה פרנקה סקוורשיאפינו בדמיון עשיר ביותר...שתי סולניות מצויינות באמת, סוזנה ברנקיני בתפקיד השפחה ליו וסילבי ואלר בתפקיד טורנדוט, שתיהן ניחנו בקולות יפים וביכולת ביטוי מרגשת..."(צבי גורן, הבמה)"הבימוי של נוריה אספרט פשוט גאוני." (רוג'ר אליאר, לה ונגרדייה)